Her er opskriften på en succesfuld webshop

Hvis du har fået en god idé til en virksomhed, der sælger produkter online, så er det nu, du skal være opmærksom. I denne artikel får du nemlig gode råd til, hvordan du kan sætte din webshop op til succes fra start. Uanset hvilen branche du vil operere i, kan du være sikker på, at der er rift om kunderne. Derfor er det ekstremt vigtigt, at du har fingeren på pulsen og sætter dig godt ind i teknologien bag en webshop. Dette er ikke ensbetydende med, at du skal kunne udfærdige webshoppen selv. Du kan heldigvis nemt få hjælp til at opsætte og vedligeholde en hjemmeside.

Opbyg en blog, webshop eller hjemmeside med velkendte templates

Er din virksomhed helt ny, bør du ikke kaste dig ud i noget alt for våget, når det gælder hjemmesidens layout og opbygning. Læn dig i stedet mere op ad, hvad der er normalt inden for branchen. Noget helt nyt kan selvfølgelig være en succes, men du kan også risikere, at kunderne hurtigt forlader siden, fordi det er for besværligt at sætte sig ind i dens opbygning. Der findes mange forprogrammerede templates (layouts) som du kan gå ud fra og bygge din webshop op omkring. Her kan eksempelvis nævnes en platform som Woocommerce. Denne kan både anvendes til blogs, informative hjemmesider samt webshops med produkter.

Dynamisk forside med ”call to action”

Det gælder om at skabe en dynamisk og fangende forside. Webshoppen skal se levende ud. Det kan du eksempelvis sørge for ved at lade bannere rulle hen over topbaren, eller der kan poppe små tilbud eller nyheder op på siden i små vinduer. Der skal være nogle ”call to action” knapper. Det betyder, at der skal være noget, der fanger kunden og får kunden til at klikke sig ind på produktet med overvejelse om køb.

Brugervenlig navigation

Vær også opmærksom på navigationen. Den skal være flydende, naturlig og logisk. Kunden skal ikke bruge tid og energi på at finde frem til de forskellige produktkategorier. Desto færre klik kunden har fra det valgte produkt til kortet tastes ind, desto mindre er sandsynligheden for, at kunden når at ombestemme sig og forlader hjemmesiden.

Nå ud til kunderne

Sørg også for, at din webshop når ud til kunderne. Som ny webshop er din kendskabsgrad = o. Dvs. mængden af mennesker, der kender til din webshop. Her skal du have dem til at opdage din side. Det kan du gøre via søgemaskineoptimering, Google Ads og SOME såsom Facebook og Instagram.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.