Sådan kommer du i mål med din træning

Synes du også, du er god til at træne regelmæssigt, men uden der kommer de store resultater? Så det kan være, der er noget, du gør forkert. Du kan jo starte med at læse denne artikel og finde ud af, om der er noget, du gør forkert!

 

Du spiser nok – kosten betyder meget

Der er alt for mange, der tror, at man blot kan komme i mål med sin træning, hvis man træner. Det kunne jo også godt lyde sådan, men det er bare desværre ikke helt nok. Vores kost har en stor betydning for, hvor meget vores træning betyder. De to er medafhængige! Du skal sørge for, at du får nok protein, når du træner! Som hovedregel siger man, at man skal have et gram protein, pr. kilo, man vejer. Men hvis du træner meget, kan det godt være, at du skal have noget mere.

 

Du sætter realistiske mål

Hvis der er en fejl, mange begår, når de begynder at træne, så er det at sætte for høje krav til sig selv for hurtigt. Hvis du laver en meget hård træningsplan, så er risikoen for, at du kører død i det meget høj. Det er langt bedre at træne lidt hver dag og så blive ved med det, end det er at træne hard core i en kort periode. Du kan lave en sjov gang træning på en crosstrainer, du kan finde en god en her: crosstrainerguiden.dk/ Det kan dog også være du leder efter tips og vejledning til andre træningsmaskiner. Du kan blive klogere på effektiv træning på en romaskine – find en på romaskineguiden.dk/

Du begynder at tælle dine kalorier

Der er ikke noget mad, der behøves at være forbudt, når man træner. Der er noget mad, der er bedre at spise end andet, men hvis du træner for at tabe dig, så handler det om én ting: Kalorier. Du skal forbrænde flere, end du indtager!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.